הציריות הם גלי הנעה מפרקיים וייעודן להעביר את הכוח המניע אל הגלגלים הקידמיים, מורכבות ממוט פלדה ובקצותיו יש מפרקים המאפשרים לו להעביר את ההינע בכל זוית ההיגוי.
בדיקה פשוטה- משלבים להילוך ראשון ומשחררים לאט את המצמד או ברכב אוטומטי מתחילים נסיעה איטית ומקשיבים לרעש מהציריות, אם יש נקישה קלה אז אין בעיה, אם הנקישה חזקה ושומעים רעשים כנראה שהן תקולות.
בדיקה מעמיקה- מסובבים את גלגל ההגה לצד מסוים עד הסוף ומתחילים בנסיעה ומאזינים לציריות, לאחר מכן מסובבים את גלגל ההגה לצד השני עד הסוף ומתחילים בנסיעה איטית ושוב מאזינים לציריות, אם אחת הציריות תקולה היא תרעיש או תדפוק בחוזקה.
טיפול מונע- מקור רוב הבעיות בציריות הן גומיות קרועות, ניתן לבדוק לבד ולאתר את גומיית הכיסוי הקרועה/סדוקה/רטובה/נוזל שמן ולהחליפה מייד במוסך ולחסוך עלות החלפת ציריה בעתיד.
מומלץ לבדוק אחת לחודש את מפרקי הציריות בגלגלים הקידמיים, כאשר גלגל ההגה מוטה עד הסוף לכל צד.
צירייה משופצת יותר זולה מחדשה!
בדיקה פשוטה- משלבים להילוך ראשון ומשחררים לאט את המצמד או ברכב אוטומטי מתחילים נסיעה איטית ומקשיבים לרעש מהציריות, אם יש נקישה קלה אז אין בעיה, אם הנקישה חזקה ושומעים רעשים כנראה שהן תקולות.
בדיקה מעמיקה- מסובבים את גלגל ההגה לצד מסוים עד הסוף ומתחילים בנסיעה ומאזינים לציריות, לאחר מכן מסובבים את גלגל ההגה לצד השני עד הסוף ומתחילים בנסיעה איטית ושוב מאזינים לציריות, אם אחת הציריות תקולה היא תרעיש או תדפוק בחוזקה.
טיפול מונע- מקור רוב הבעיות בציריות הן גומיות קרועות, ניתן לבדוק לבד ולאתר את גומיית הכיסוי הקרועה/סדוקה/רטובה/נוזל שמן ולהחליפה מייד במוסך ולחסוך עלות החלפת ציריה בעתיד.
מומלץ לבדוק אחת לחודש את מפרקי הציריות בגלגלים הקידמיים, כאשר גלגל ההגה מוטה עד הסוף לכל צד.
צירייה משופצת יותר זולה מחדשה!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה