יום חמישי, 17 בספטמבר 2015

הכנת הרכב לחורף

אתחיל ואומר שהפוסט הזה ארוך אך יתרום לכם רבות וכדאי שתקראו עד הסוף!
אנחנו בסתיו מה שאומר שהחורף בפתח ומאוד מסוכן לנסוע בימים הראשונים שיורדים גשמים, הסכנה בכביש של החלקה קיימת בכל רגע והחוסר שליטה בהגה כאשר הרכב מחליק בכביש , גם אנו הנהגים המנוסים והותיקים מרגישים זאת מייד שהרכב מחליק ונזרק לצד בכל עצירה, אז הימנעו מנסיעה מהירה או עצירה פתאומית וסעו לאט ובזהירות, הכביש חלק ומשומן!
מומלץ לבדוק את הרכב בימים אלו ולהכינו לפעולה בחורף, מתוך רצון להימנע מתקלות בדרך או ליקויים בטיחותיים שחלילה יכולים לגרום לתאונה, או על מנת לשמור על אורך חיי הרכב ולהגביר את בטיחות הנסיעה ונוחותה.
ההכנה לחורף  יכולה להתבצע על ידי בעלי הרכב ובחלקה ע"י מוסך ובעל מקצוע מיומן, כמובן היא אינה באה במקום הטיפולים והבדיקות התקופתיים של הרכב אלה בנוסף להם, למי שזה יוצא במקרה במקביל לטיפול תקופתי קרוב, הרוויח, ולדרוש מהמוסך בדיקת חורף מקיפה.
נתחיל ונאמר שראשית יש לבדוק את הבלמים והצמיגים, שזהו מקור השליטה על הרכב והמגע בין הרכב אל הכביש, כמו מטוס שנוחת ב250 קמש ונוגע לראשונה בקרקע עם הצמיגים ומיד מפעיל בלימה-בשל הצמיגים התקינים הבלימה היא מהירה מאוד וקצרה וכך גם ברכב, בזמן חרום שצריכים את הבלימה לפתע , רבים מזניחים את עניין איכות הצמיגים אך לפני החורף אין מקום לחסוך בכך, זהו עניין בטיחותי הגבוה ביותר שיש ברכב, אז לבדוק את עומק החריצים של הצמיגים ולוודא שאכן יש להם מספיק עומק או לפנות לפנצ'ריה/צמיגאי על מנת לבדוק את תקינות הצמיגים, כמו כן לגשת למוסך לפתוח גלגלים ולבדוק את הבלמים, נשאר פחות מחצי רפידות-לא לחכות ולהחליף!
בדיקת מפלסי כל הנוזלים והוספה במידת הצורך , כולל נוזל של המצבר
בדיקת המצבר, לוודא שמהודק למקומו ולנקות ולהדק את החיבורים החשמליים שלו
בדיקת שלמות כל הרצועות גומי במנוע ושהן מתוחות כראוי
בדיקת שלמות צנרת מערכת החימום, ולבצע בדיקת הפעלת מערכת החימום ומפשיר האדים
בדיקת המשנק אם נכנס לפעולה-בימי החורף הקרים תנאי הכרחי לחימום המנוע
בדיקת מערכת התזת המים וכמובן בדיקת המגבים – אל תתקמצנו ותחליפו מגבים אם הם יבשים/סדוקים
בדיקת נזילות שמן ודלק, הניחו קרטון מתחת המנוע ולאחר שעה בדקו אם הכל יבש
בדיקת לחץ אויר בכל הגלגלים וגם ברזרבי, להזכירכם בחורף נדרש כל שבוע לבדוק לחץ אויר
מומלץ לבדוק את הימצאותם של כל כלי העבודה הנחוצים להחלפת גלגל בעת תקר
מומלץ לשטוף היטב את המנוע אך בזהירות ורצוי כאשר הוא עובד, ולאחר ייבושו לרסס על המערכת החשמלית תרסיס למניעת הצטברות לחות על מצתים,כבלים,מפלג,וסליל הצתה-זאת רק עם חשמלאי רכב , לחות שעלולה לגרום קשיים בהתנעת הרכב ביום לח וגשום
פנסי הרכב-בדיקת שלמות ובהירות, פנסי החזית דהויים או עם בלאי, נדרש ללטש כדי להוריד את השכבה המפריעה ומפחיתה את האור
חלקי הגומי במעטפת החיצונית(אטמי דלתות וחלונות ותא מטען) – כדאי  למרוח בגליצרין למניעת התיבשות וסדקים
שריטות על הפח-רצוי לא להזניח כדי למנוע חלודה בחורף, כדאי למרוח עליהם לכה עד לתיקון כללי
מומלץ לבדוק את מידת אטימותם של אטמי הדלתות,חלונות,תא מטען, ע"י התזת סילון מים על הרכב, לוודא שמים לא חודרים לתוך הרכב
יש לנקות את פתחי ניקוז המים שבתחתית הדלתות, על מנת לוודא שהמים המצטברים בהן יתנקזו וימנעו החלדה בדלת
בדיקת נחירי התזת המים שעל מכסה המנוע, במידה שהם סתומים ניתן ע"י מחט לפתוח אותן –מים רגילים גורמים לאבנית לכן מומלץ להשתמש רק בנוזל ייעודי לניקוי שמשות במיכל
יש לבדוק את הגומיות המולבשות על דוושות הרכב שאינן שחוקות-למניעת החלקת הרגל בנעל רטובה בחורף
מומלץ לאחסן בתא מטען מטלית לניגוב אדים, כבלים להתנעה
רצוי לגשת למוסך ולבדוק: מעטפת בולמי הזעזועים יבשים כמו כן גומיות הציריות, תיאום מנוע, מצב טעינת המצבר, חופש במיסבי הגלגלים.
זהו, כל הנאמר כאן כמובן כללי אך מקיף, לא בא להחליף את הבדיקה במוסך, רק לתת לכם ידע נרחב יותר על דברים שלא חשבתם עליהם או שכחתם, חורף נעים וסעו בזהירות!







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה