יום חמישי, 8 באוקטובר 2015

מערכת המתלים

מערכת זו תפקידה לקשר בין גלגלי הרכב לגוף הרכב
תפקידה לספק נוחות נסיעה , אחיזת כביש, לדאוג לחלוקת משקל הרכב על כל גלגליו, לייצב את הרכב, לאפשר בעת בלימה תנועה אנכית של הרכב, לשאת את גלגלי הרכב ולספוג את הזעזועים והקפיצות של הרכב בנסיעה
מתלה מורכב מזרועות, צירים, קפיצים ובולמי זעזועים
ישנם רכבים בהם מותקן מתלה נפרד בכל גלגל דבר שמהווה יתרון בנהיגה ומשפר את אחיזת הכביש לעומת מתלה לכל זוג גלגלים על גבי ציר קשיח משותף לשני הגלגלים
ישנם מתלים קשים -נסיעה לא נעימה אך אחיזת כביש מרבית
מתלים רכים-נוחות מרבית ושיכוך מושלם אך אחיזת כביש ויציבות נפגמת
מתלים אקטיביים-מתאימים את עצמם לתנאי הנסיעה
מתלים פניאומטיים-מתכווננים ע"י לחץ אויר/שמן ומבטיחים יציבות ואחיזת כביש טובה
רכב עם מערכת מתלים פגומה מסכן את הבטיחות ומוריד את נוחות ואיכות הנסיעה
ניתן לבדוק קפיצים/מתלים בצורה פשוטה ע"י נענוע כל אחת מפינות הרכב ליד כל גלגל- והבחנה אם הרכב מתנדנד מספר פעמים (מעיד על בעיה בקפיצים) או חוזר מיד בפעם אחת- וזה מצב תקין



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה