יום שישי, 6 בנובמבר 2015

חלקי חילוף והמוסך

שיפוץ חלפים גוזל זמן לעומת חלפים מקוריים חדשים זמינים תמיד
רווחיו של בעלי מוסך מחלפים חדשים גבוהים מאשר מחלפים משופצים
חלפים מקוריים תמיד יותר יקרים מחלפים תחליפיים, כוון שיבואני הרכב מחויבים להחזיק מלאי גדול של חלפים ודבר זה מעמיס על מחיר החלפים בשל איחסון, עלויות מימון וניהול מלאי.
חלפים תחליפיים לעיתים מיוצרים ע"י אותו מפעל שמספק ליצרן הרכב את החלפים המקוריים, וההבדל היחידי בין החלק המקורי לחלופי הוא שהם נארזים באריזה שונה ומשווקים ע"י משווק אחר, כלומר הם לא יורדים באיכותם מהחלק המקורי, אלה אם כן יוצרו במזרח הרחוק שאיכות עבודתם ירודה.
כאשר מדובר בחלפים בטיחותיים מומלץ לרכוש חלפים מקוריים ולא תחליפיים , כדי למנוע ספק באשר לאיכותם
חלפים משופצים הם לרוב מכללים שמנצלים בהם רכיבים שלא התבלו, כדי לחסוך לבעלי הרכב כסף
אך רק מומחים לשיפוץ יוכלו לייעל את העבודה בתנאים המתאימים לשיפוץ ,שתהיה עבודה טובה ועלותה נמוכה
איכות החלף המשופץ לא בהכרח נופלת מחלף חדש, ואף רואים רכבים לאחר שיפוץ מנוע או גיר מתנהגים טוב יותר בכביש והביצועים עולים-במידה והשיפוץ נעשה ע"י מומחה לדבר
חלפים  משומשים פורקו מרכב אחר במכוני  "פירוקיות" , חלקים אלו תקינים לרוב ויכולים לשמש ברכב אחר
לעיתים עדיף להרכיב ברכב מנוע או גיר משומש ולא לשפץ את הקיימים
לסיכום, לא לסמוך תמיד על המוסך כוון שהם לא אובייקטיבים בעניין, וחובה לדעת שלרוב הם ימליצו על משהו ספציפי שהרווחים שלהם גדולים יותר ממנו, ולא בהכרח על החלק שטוב לרכבכם





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה