יום שישי, 13 בפברואר 2015

שמן המנוע

כל מנוע אוכל שמן, צריכת השמן המקובלת לכל 1000 ק"מ תהיה 1 ליטר, אין מקום לדאגה במידה ופעולת המנוע תקינה ומומלץ לעקוב ולהוסיף שמן במידה וצריך.
ברכבים חדשים המנוע צורך יותר שמן, עד הגעתו ל10,000 ק"מ, לאחר מכן הצריכה תהיה נורמאלית ורגילה.
בעבר החליפו שמן כל 5000 ק"מ, כיום הספקי המנוע גבוהים יותר והחלפות השמנים הוארכו עד להחלפה של בין 10,000-30,000 ק"מ , מילוי שמן שאינו מתאים למנוע יגרום לנזקים משמעותיים.
ההבדלים בשמנים הם בכמות התוספים שמוסיפים לשמן הבסיסי.
צמיגות השמן היא בעצם סמיכותו, ככל שיהיה צמיגי הוא יותר סמיך,או דליל.
בדיקת כמות השמן מומלצת לעשות כל 1,000 ק"מ , ובמיוחד לפני נסיעה ארוכה, הבדיקה תיעשה כשהמנוע קר, ובשטח מישורי, אם הבדיקה חייבת להתבצע כשהמנוע חם, מומלץ להמתין כ10 דקות לאחר הדממת המנוע, ואז לבדוק את המדיד.
ברוב הרכבים הסימן במדיד הוא עם 2 קווים , שהמרווח ביניהם אומר 1 ק"ג שמן, והקו התחתון הוא המינימום שמן שצריך להיות.
במידה ונמצא כי חסר שמן במנוע בכמות של פחות מחצי ליטר, מומלץ לחכות ולא להוסיף בנתיים,ולעכוב ולראות אם הצריכה ממשיכה לרדת שישנה בעיה, או שהצריכה נורמאלית ואז להוסיף שמן.
מומלץ להוסיף שמן ממיכל ארוז חדש שייפתח אך ורק לעיניכם, ולא מיכל שכבר פתוח שלא תדעו מה עורבב בפנים קודם או אלו הן שאריות של שמן.
מומלץ להחליץ שמן לפי הוראות היצרן או כל חצי שנה, גם רכב שלא נסע כמעט הרי שבמשך חצי שנה בא במגע עם האוויר ואיבד את תכונותיו.
אם חששתם שיש נזילת שמן או אתם רואים כתמי שמן בחניה שלכם, הניחו נייר עיתון עם אבנים ובידקו לאחר זמן ארוך כלשהו אם ישנם טיפטופים ומהיכן וגשו למוסך.
את החלפת השמן יש לבצע כאשר המנוע חם והרכב נמצא על שטח מישורי.
נהוג במוסכים להוסיף תוסף שמן במסגרת הטיפול השגרתי לרכב, גם פה הם מרוויחים מכך אך לא רק, אם בהחלפת השמן מאושר להחליף גלון 4 ליטר, יורידו חצי ליטר שמן בגלל התוסף , וישאירו זאת לעצמם, יש לבקש בסוף הטיפול את השמן שלא סופק כלל-העודף.
זיכרו, כמות השמן נחוצה לתקינות המנוע, בעת חוסר כמות השמן הנחוצה למנוע - ייגרם נזק רב למנוע במיוחד לרכבים חדשים.
במידה ויוצא עשן לבן מהאגזוז - יש לבדוק תצרוכת שמן, שכנראה הרכב שורף כמות גדולה של שמן.
אל תזניחו!
 
 
 
 
 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה