יום חמישי, 19 בפברואר 2015

מסנן (פילטר) האויר

מטרתו של פילטר האויר להפריד מהאויר הנשאב לקרבורטור/הזרקה לכלוכים או חול ואבק ובכך למנוע מהם להגיע לתוך המנוע.
תפקידו השני הוא גם להקטין ולהשטיק את רעש המנוע.
אם יגיעו לכלוכים מהאויר כגון חול ואבק אל המנוע, יפגעו בפעולתו.
המסנן עשוי לרוב מפלסטיק או מתכת ויש בתוכו אלמנט סינון מנייר מיוחד.
לרוב מותקן המסנן על גבי המאייד, בצורה עגולה או מרובעת של קופסא, שבתוכה יש את המסנן.
אין תועלת במסנן לאחר שגמע מרחק של 30,000 ק"מ, ומומלץ להחליפו כל 10,000 ק"מ או לפחות פעם בשנה.
אם יהיה המסנן סתום, יגיע פחות אויר לתערובת הדלק,כך שצריכת הדלק תהיה גבוהה מדי וביצועי מנוע יותר חלשים.
לפני החלפת מסנן רצוי לנקות את בית המסנן מאבק ולכלוך ועדיף בלחץ אויר, ואז לשים את המסנן החדש!
ישנם רכבים שהמסנן הוא מתכתי ובתוכו שמן, ברכבים אלו שופכים את השמן, מנקים היטב מבפנים וממלאם שמן חדש.
בדיקה פשוטה כדי לדעת אם מסנן האויר סתום ניתן לעשות ע"י כך שמסירים את מכסה המסנן כאשר המנוע פועל, במידה והוצאתם את המכסה והמנוע מסתובב מהר יותר פירוש הדבר שהמסנן כנראה סתום ונדרש להחליפו, אך אם הוצאתם את המכסה ואין שינוי בסיבובי המנוע-המסנן תקין ואין להחליפו.
ישנם מסננים שבצידם יש כניסה של צינור , מתוכו נכנס אויר קר או חם דבר שיגביר את יעילותו בארצות עם תנאי מזג אויר קיצוניים.
בקיצור, אל תמנעו מלבדוק ומלהחליף פילטר אויר , בידקו אחת לחצי שנה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה