יום שבת, 2 במאי 2015

מערכת הפליטה (אגזוז)

מערכת זו מיועדת להוביל את גזי הפליטה של המנוע לאחורי הרכב,להשתיק את רעשיהם,לנקותם ולמנוע יציאת גיצי בעירה לחלל.
בדרך כלל יש שני דודים,הקידמי ליד המנוע תפקידו לעמעם את הרעש והאחורי תפקידו לקלוט את הגיצים הנפלטים מהמנוע.
בגלל היותה מערכת נמוכה ביותר ברכב היא חשופה לפגיעות-לכן לעיתים נדרש להחליף דוד בגלל מכה שקיבל מהמידרכה או אבן גדולה מהכביש.
אורך החיים של הדוד הקידמי כפול מזה של האחורי,ברכב הנוסע נסיעות קצרות רבות אורך החיים של מערכת הפליטה יותר נמוך משמעותית מזה של רכב הנוסע נסיעות ארועות.
כאשר נפלטות טיפות מים מהאגזוז כשהמנוע חם-בעיה באטם ראש מנוע.
מערכת הפליטה אגזוז(בדיקה)-מצמידים את כף היד לאגזוז כשהמנוע פועל אך לא חם מדי כדי לא לקבל כבייה-כדי לסתום אותו ואם יש תגובות חנק ברכב(גמגום) אז הכל תקין שאומר שהמערכת סגורה ואין חורים,
אך אם יש רעש ממקומות אחרים,יש כנראה חור וצריך להחליף דוד.
עשן שיוצא מאגזוז-מעיד על תצרוכת שמן,או ברכב ישן נדרש לבדוק ולכוון קרבורטור(מתחת לשנים 93).
נסיעה טובה,ואל תזהמו לנו את האויר!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה