קודם כל, חשוב לדעת שיש לבדוק את חריצי הצמיגים ואם יש אבנים ביניהם יש להוציאם, במיוחד בחורף כוון שחריצי הצמיגים מיועדים לנקז את המים ולמנוע החלקה ובמידה ויש בהם אבנים קטנות אז המים לא יתנקזו ויש סיכוי שהרכב יחליק.
מומלץ לבדוק פעם בשבוע את לחץ האויר בכל הצמיגים ובעיקר בגלגל הרזרבי, כוון שגלגל זה חשוב למקרי חרום בעת פנצ'ר באחד מהגלגלים, וכאשר אנו זקוקים לו, יהיה חייב להיות תקין עם כמות האויר הנכונה, שיוכל לשמש אותנו לנסיעה עד לתיקון הפנצ'ר, צמיג רזרבי לא תקין או ללא לחץ אויר המיועד, יגרום לעיכוב רציני בשעת חרום ולבזבוז זמן גדול וכן הוצאות רבות, המנעו מכך ובדקו אותו.
את לחץ האויר המיועד ניתן לבדוק במדבקה שעל דפנות הדלת של הנהג, כדי לדעת כמה עליכם למלא אויר.
לחץ האויר יהיה לפי היצרן, בהתאם להעמסת הרכב, כאשר הרכב מועמס עם כל הנוסעים לחץ האויר גדל , כאשר רק נהג אחד ברכב לרוב, לחץ האויר יותר קטן, וזאת אפשר לראות גם על גבי המדבקה שעל דופן הדלת נהג.
לחץ אויר בשני הגלגלים הקידמיים ולחץ האויר בשני הגלגלים האחוריים לא חייב להיות זהה, וזאת גם מצויין במדבקה לפי הוראות יצרן.
דבר נוסף חשוב, את לחץ האויר בודקים כאשר הצמיגים קרים, בתחילת נסיעה, אך אם אין אפשרות כזאת והגעתם לתחנת הדלק לאחר נסיעה ממושכת, אז מוסיפים עוד 2-3 PSI ללחץ האויר, כוון שצמיג חם נדרש למלא יותר אויר.
לחץ לא תקין או נמוך בצמיגים יגרום לשחיקתם , לסיכון בטיחותי, תצרוכת דלק גבוהה יותר.
ישנו חומר מוקצף הנמכר בתחנות דלק והוא נועד לתת עזרה ראשונה בעת תקר בצמיג, כאשר משתמשים בו מיד בעת תקר ומאפשר נסיעה עד לתיקון התקר.
מומלץ בחום לבדוק גם את הכלים שיש בתא מטען, שאכן הם תקינים ולא יהיו הפתעות בעת פנצ'ר, לפעמים ישנו מפתח לפתיחת הברגים של הגלגל אך הוא לא בגודל הנכון של הברגים, ויכול לגרום לכם לעגמת נפש רבה בעת תקר, לכן כדאי לבדוק שאכן המפתח צלב/מוט לפתיחת הברגים תקין ומתאים , כמו כן כדאי להשתמש במוט שהוא גם מנוף פתיחה שיהיה קל יותר לפתוח את הגלגל מבלי לבקש עזרה מאחרים, וכדאי מאוד לנסות לפתוח גלגל אחד גם אם אין לכם תקר, רק לוודא שאתם מסוגלים לפרוייקט.
מומלץ לבדוק פעם בשבוע את לחץ האויר בכל הצמיגים ובעיקר בגלגל הרזרבי, כוון שגלגל זה חשוב למקרי חרום בעת פנצ'ר באחד מהגלגלים, וכאשר אנו זקוקים לו, יהיה חייב להיות תקין עם כמות האויר הנכונה, שיוכל לשמש אותנו לנסיעה עד לתיקון הפנצ'ר, צמיג רזרבי לא תקין או ללא לחץ אויר המיועד, יגרום לעיכוב רציני בשעת חרום ולבזבוז זמן גדול וכן הוצאות רבות, המנעו מכך ובדקו אותו.
את לחץ האויר המיועד ניתן לבדוק במדבקה שעל דפנות הדלת של הנהג, כדי לדעת כמה עליכם למלא אויר.
לחץ האויר יהיה לפי היצרן, בהתאם להעמסת הרכב, כאשר הרכב מועמס עם כל הנוסעים לחץ האויר גדל , כאשר רק נהג אחד ברכב לרוב, לחץ האויר יותר קטן, וזאת אפשר לראות גם על גבי המדבקה שעל דופן הדלת נהג.
לחץ אויר בשני הגלגלים הקידמיים ולחץ האויר בשני הגלגלים האחוריים לא חייב להיות זהה, וזאת גם מצויין במדבקה לפי הוראות יצרן.
דבר נוסף חשוב, את לחץ האויר בודקים כאשר הצמיגים קרים, בתחילת נסיעה, אך אם אין אפשרות כזאת והגעתם לתחנת הדלק לאחר נסיעה ממושכת, אז מוסיפים עוד 2-3 PSI ללחץ האויר, כוון שצמיג חם נדרש למלא יותר אויר.
לחץ לא תקין או נמוך בצמיגים יגרום לשחיקתם , לסיכון בטיחותי, תצרוכת דלק גבוהה יותר.
ישנו חומר מוקצף הנמכר בתחנות דלק והוא נועד לתת עזרה ראשונה בעת תקר בצמיג, כאשר משתמשים בו מיד בעת תקר ומאפשר נסיעה עד לתיקון התקר.
מומלץ בחום לבדוק גם את הכלים שיש בתא מטען, שאכן הם תקינים ולא יהיו הפתעות בעת פנצ'ר, לפעמים ישנו מפתח לפתיחת הברגים של הגלגל אך הוא לא בגודל הנכון של הברגים, ויכול לגרום לכם לעגמת נפש רבה בעת תקר, לכן כדאי לבדוק שאכן המפתח צלב/מוט לפתיחת הברגים תקין ומתאים , כמו כן כדאי להשתמש במוט שהוא גם מנוף פתיחה שיהיה קל יותר לפתוח את הגלגל מבלי לבקש עזרה מאחרים, וכדאי מאוד לנסות לפתוח גלגל אחד גם אם אין לכם תקר, רק לוודא שאתם מסוגלים לפרוייקט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה