יום שלישי, 2 ביוני 2015

מאוורר הצינון לרדיאטור וחום המנוע



ייעודו של המאוורר לקרר את המים הזורמים ברדיאטור ולצנן את המנוע כולו, והוא מותקן צמוד לרדיאטור.
ברכבים הישנים ביצרנים מסויימים כמו פולקסוואגן , גם לאחר נסיעה ארוכה ושכבר החננו את הרכב וכיבינו את המנוע, המאוורר היה ממשיך לעבוד ולקרר את המנוע, דבר שגרם לצינון המנוע ולשמירתו.
יש להמנע במקרה הצורך מהחלפת מאוורר לא מקורי, כוון שהוא עלול לשבש את פעולת הקירור ולא להתאים למנוע הקיים, בכל מקרה, לא להחליף את המאוור, רק את המנוע במקרה שהוא אכן תקול.
איך נזהה תקלה במאוורר? במיוחד בימי הקיץ כשהמנוע חם והמאוורר אמור לעבוד "שעות נוספות" :
ניתן למנוע לעבוד מספר דקות כשהרכב חונה, ונחכה לפעולת המאוורר, ניתן אפילו להדליק את המזגן כדי לזרז את פעולתו, אם נבחין ונשמע שהמאוורר נכנס לפעולה אז יופי, אך אם נמתין מעל רבע שעה ועדיין המאוורר לא התחיל לעבוד, ישנה כנראה בעיה, וצריך לגשת לחשמלאי רכב לבדוק את היוניט/הרגש  של המאוורר ואת פעולתו, במקרים מסוימים המנוע של המאוורר תקול או צריך להחליפו/לשפצו , החשמלאי יבדוק זאת וינתק את חוטי החשמל של מנוע המאוורר ויחבר שוב, או יחבר ישירות את המנוע של המאוורר למקור מתח חיצוני אחר ויבדוק את פעולתו, וכך יוחלט היכן הבעיה.
גם את רצועת המאוורר ניתן לבדוק אם היא חורקת- צריך למתוח ולכוון, ולראות שהרצועה לא סדוקה או בלויה, דבר זה חשוב לפעילות הקירור, ולייעילותו!
זכרו, בימים החמים של הקיץ, פעולת בדיקת המאוורר, חשובה מכל לשמירת צינון המנוע ותפקודו



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה