יום שלישי, 23 ביוני 2015

הפוליש והווקס לצבע הרכב



פעולת הפוליש היא שיוף פני צבע הרכב, כאשר מושחים את החומר על הצבע ומשפשפים, הוא מסיר שכבה דקה מהצבע שדהתה, ע"י כך מתגלה שכבת צבע חזקה יותר ויפה ובעלת ברק.
ברכבים הישנים יותר נדרש לעשות פוליש לעיתים תכופות של אחת לחצי שנה, כוון שהצבעים של פעם היו פחות עמידים בפגעי מזג האויר, וכיום הרכבים נצבעים בצבעים אקריליים העמידים היטב בפגעי מזג האויר ושמורים זמן רב יותר על הברק של הצבע, לכן לא נבצע פעולת פוליש בתדירות גדולה, רק כאשר הצבע מאבד מהברק, ובטח לא ב-5 שנים הראשונות של רכב חדש!
יש לזכור כי פעולת פוליש מומלץ לבצע אצל מומחה ובמירב הזהירות, כדי לא להסיר שכבת צבע גדולה מדי, ורק ברכבים עם צבע רגיל לא מתכתי , כדי לא לגרום לכתמים או נזק בצבע.
הווקס, הוא חומר שמורחים על הצבע כדי ליצור שכבה המגינה על הצבע ומעניקה לו ברק.
מומלץ למרוח ווקס אחת לחצי שנה, מה שאני עושה לפני הקיץ ולפני החורף, בעיקר להגן מפני קרני השמש, ופגעי מזג האויר בחורף.
לפני מריחת הווקס מומלץ לשטוף את הרכב, ואם בוחרים לעשות פוליש ווקס, אז מתחילים עם הפוליש ורק לאחר מכן ווקס, את פעולת המריחה עושים  בתנועות סיבוביות עם צמר גפן, ומחכים שהחומר יתייבש, ועוברים עליו ומנקים עם סמרטוט יבש, אך לא למרוח את כל הרכב בפעם אחת, עוברים כל פעם חלק אחר ברכב ומנגבים לאחר שמתייבש, ואז מתקדמים לחלק פח הבא.
לאחר פעולת הווקס, מומלץ להתיז על הרכב מים ושוב לייבשו, דבר שיביא לברק מיוחד, וכמובן את כל הפעולות האלו לבצע רק כאשר הרכב חונה בחניה מוצלת והוא קר, בשום פנים ואופן לא לבצע על רכב שהצבע עדיין חם מהשמש, דבר שיזיק לצבע!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה