ייעוד המצמד המכני הוא לחבר/להפריד בין המנוע לתיבת ההילוכים, עם הלחיצה על
דוושת המצמד אנו מבצעים עצירה או שילוב להילוך נמוך/גבוה, כשהיא משולבת
בהילוך היא גורמת לתנועת הרכב.
כשהמצמד מחליק או רוטט פירוש הדבר שהדיסקיות שחוקות או שחדר שמן למערכת, נרגיש זאת כאשר הרכב מתקשה לסחוב בעלייה או בנסיעה.
השענת הרגל על המצמד תוך כדי נסיעה גורמת לשחיקתו.
כאשר יש רעידות בשחרור דוושת המצמד, ישנה בעיה בדיסקית או שחיקה ברפידות המצמד או חדירת לכלוך, ייתכן גם שנדרש לכוונו.
ניתן לבדוק עצמאית את תקינות המצמד ע"י כך:
מציבים את הרכב במישור וכאשר הרכב מותנע, מושכים את בלם היד בחוזקה, לוחצים על דוושת המצמד ומשלבים להילוך שני, לאחר מכן משחררים באיטיות את דוושת המצמד יחד עם לחיצה על דוושת הגז, אם דוושת המצמד הגיעה לקצה המהלך והמנוע לא כבה וגם הרכב לא זז ממקומו, ישנה בעיה במצמד והוא לא מחובר היטב.
כאשר אנו רוכשים רכב, כדאי מאוד לבדוק את דוושת הקלאץ' ולבצע בדיקת תקינות זאת, על מנת לגלות במוקדם אם המצמד תקול, דבר שיכול לעלות הרבה ונדרש לקחת זאת בחשבון מראש, אך גם כדאי לבצע את הבדיקה מדי כמה חודשים על מנת למנוע בעיה ולהתקע עם הרכב "בהפתעה" .
כשהמצמד מחליק או רוטט פירוש הדבר שהדיסקיות שחוקות או שחדר שמן למערכת, נרגיש זאת כאשר הרכב מתקשה לסחוב בעלייה או בנסיעה.
השענת הרגל על המצמד תוך כדי נסיעה גורמת לשחיקתו.
כאשר יש רעידות בשחרור דוושת המצמד, ישנה בעיה בדיסקית או שחיקה ברפידות המצמד או חדירת לכלוך, ייתכן גם שנדרש לכוונו.
ניתן לבדוק עצמאית את תקינות המצמד ע"י כך:
מציבים את הרכב במישור וכאשר הרכב מותנע, מושכים את בלם היד בחוזקה, לוחצים על דוושת המצמד ומשלבים להילוך שני, לאחר מכן משחררים באיטיות את דוושת המצמד יחד עם לחיצה על דוושת הגז, אם דוושת המצמד הגיעה לקצה המהלך והמנוע לא כבה וגם הרכב לא זז ממקומו, ישנה בעיה במצמד והוא לא מחובר היטב.
כאשר אנו רוכשים רכב, כדאי מאוד לבדוק את דוושת הקלאץ' ולבצע בדיקת תקינות זאת, על מנת לגלות במוקדם אם המצמד תקול, דבר שיכול לעלות הרבה ונדרש לקחת זאת בחשבון מראש, אך גם כדאי לבצע את הבדיקה מדי כמה חודשים על מנת למנוע בעיה ולהתקע עם הרכב "בהפתעה" .

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה