יום שבת, 1 באוגוסט 2015

משאבת הדלק

תפקיד משאבת הדלק הוא לשאוב את הדלק ממכל הדלק שנמצא בחלק האחורי התחתון של הרכב ומרוחק מהמנוע , ולהזרימו ברצף ובעוצמה אל המאייד(קרבורטור או הזרקת הדלק) שבמנוע.
יעילות פעולת המנוע והמאייד(קרבורטור) או מערכת הזרקת הדלק, תלויה באספקת דלק סדירה ומינון מסוים, לכן משאבת הדלק אחראית לאספקת הדלק ומשפיעה היא ישירות על הספק המנוע.
כאשר ישנה בעיה במערכת הדלק והמנוע לא מניע, ייתכן שמשאבת הדלק תקולה, הרכב גם לא ייסחב טוב וצריכת הדלק גדולה מדי.
ניתן גם לבדוק את תקינות המשאבה ע"י בדיקה עם 2 אנשים במוסך בלבד :
לנתק את צינורית הדלק המתחברת לקרבורטור/מערכת ההזרקה  ומכניסים את הקצה שלה לבקבוק או מטלית עבה שתוכל לספוג את הדלק, אדם אחד יישב ברכב ואדם שני יהיה ליד הצינורית במנוע, מבקשים מהנהג ברכב לסובב את המפתח להתנעה, אם בעת סיבוב המנוע להתנעה ניתז סילון דלק בעוצמה מהצינורית שהוצאנו, משמעות שהמשאבת דלק תקינה, אם בעת הסיבוב התנעה לא ניתז סילון דלק או לא באופן סדיר, כנראה ישנה תקלה במשאבת דלק או מסנן הדלק או במערכת הדלק בין המשאבה לקצה הצינורית.
לרוב כאשר אנו נמצאים עם מיכל דלק כמעט ריק, נשמע את משאבת הדלק "צורחת" ומרעישה, דבר זה עלול להרוס את המשאבה ורצוי לא להגיע למצבים כאלו, דבר זה מעיד שהנסיעה עלולה להסתיים בקרוב בשל חוסר דלק במיכל!
קיים סידור נגד גניבת הרכב , סוויץ שמנתק את הזרם החשמלי המגיע למשאבת הדלק החשמלית, ובכך אינם מאפשרים לגנב שפרץ להתניע את הרכב.
במקרים מסויימים כאשר יש לכם ריח של דלק בתוך חלל הרכב, ייתכן כי המשאבה סדוקה והיא יושבת מתחת לכסאות הנוסעים מאחור, יש פתח וניתן לבדוק מהיכן הריח.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה