וודאי שמעתם כבר על "טורבו" בעבר, אך כיום כאשר אתם שוקלים
לרכוש רכב חדש, וודאי נתקלתם ביצרניות הרכב המציעות דגמי רכבים מסויימים חדשים בעלי מנועים קטנים אך עם תוספת
הטורבו,כפי שמצוין באותיות T על הרכב.
בשנים האחרונות יצרניות הרכב עמלים לשפר ולפתח את הרכבים ולעבור למנועים קטנים יותר ורגישים
יותר בעלי מגדש טורבו , הטורבו נולד מתוך צורך, דבר שמעניק לרכב יותר הספק וחסכון
בדלק-או הספק זהה לדגם הישן עם המנוע הגדול, אך במנוע יותר קטן וחסכוני בדגם החדש
זוהי מערכת המעניקה נצילות גדולה למנוע והספק גבוה יותר מבלי להגדיל
את נפח המנוע ולחסוך בדלק וזיהום אויר, בסיכום- עם מערכת זו ניתן להפיק ממנוע 1.2
ליטר טורבו, הספק ומומנט הדומים לזה של מנועי 1.6 או אף 2.0 ליטר, מגמה זו תמשיך
להתפתח ולהתעצם כדי לרדת למנועים קטנים וחסכוניים יותר בעלי כוחות סוס גבוהים.
אולם, כדי ליהנות מיתרונותיו של המגדש טורבו צריך גם לדעת לשמור עליו ,
כדי למנוע שחיקה מוקדמת של המגדש, השימון שלו מגיע משמן המנוע-לכן מומלץ מאוד
להשתמש בשמן יעודי למנוע זה וסמיך לפי הוראות היצרן ולבדוק לעיתים יותר תכופות-כוון
שמנועי טורבו עשויים ליצור צריכת שמן קלה במנועים , טיפ חשוב – לנהוג בצורה עדינה
לפני עצירה וכיבוי הרכב , לא לכבות את המנוע
מיד עם העצירה אלה לתת לו להמשיך לעבוד
עוד 2 דקות כדי לתת לטורבו להתקרר בעזרת
השמן!!
ישנם החולקים על השמישות של מגדש הטורבו ברכב משפחתי, וטוענים כי הוא
חסר כוח בסל"ד נמוך, נדרש זמן השהיה עד תחילת פעולתו היעילה, אורך חייו קצר
ורעש כניסת האויר פוגע בהנאה מהנהיגה, אך כנראה שהעולם מכתיב לנו את טכנולוגיית
העתיד ולא אנחנו בוחרים בה.
החלפת
מגדש טורבו עלולה להיות עסק יקר וכואב, הקפידו על הכללים לנהיגה נכונה ברכב עם
מגדש טורבו, תהנו ותחסכו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה