החלודה היא אחד האויבים של פח הרכב(הסרטן של הפח) והיא יכולה להתפשט ולעכל את הפח עד
לריקבון ויצירת חור, דבר שיצריך תיקון גדול ויקר בפח (חיתוך הפח החלוד וריתוך פח
חדש לאזור,וכמובן אם זה סמוך לחלון נדרש להוציא את השמשה ע"י זגג רכב קודם
לשם תיקון הפח והחזרתו לאחר מכן)
ישנם מקרים נדירים של רכבים חדשים עם "כשל פח" במעטפת הרכב,
דבר שלא נראה תחילה, אך מתגלה די מהר לאחר רכישת הרכב, ואז נראה כתמים בצבע או
סימנים אחרים המעידים על כשל
בארץ תנאי מזג האויר הלחות,המליחות, זיהום האויר הרב והאובך, מהווים
תנאים אידיאליים להחלדה מואצת של פח הרכב, ולצערנו אנשים לא תמיד מודעים למשמעות של ניקוי הרכב בזמן הנכון או תחזוקת הפח
בצורה נכונה (כיסוי או פוליש/ווקס)כדי למנוע התפשטות מואצת, לא נעים לרכוש רכב
משומש בין 5 שנים שכבר מראה סימני החלדה במקומות הרגישים או נקודות קטנות על הפח
שילכו ויגדלו עם הזמן, רק בגלל בעלי רכב חסרי ידע שחושבים שהרכב צריך לשרת אותם
ולא מטפחים אותו כדי לשמור על ערכו ועל הפח כמובן, שזה הדבר הראשון שקונה
פוטנציאלי בודק ברכב
רכבים הנצאים בירושלים להבדיל מהערים האחרות , סיכוי ההחלדה יחסית
נמוך במידה והרכב נשמר ע"י הבעלים ואין סיבה אחרת שתזרז את ההחלדה במקומות
מסוימים, בערים ליד הים שהרכב שהה תקופה ארוכה בתנאי לחות ומליחות- יחליד יותר.
למניעת התפשטות החלודה מבחוץ-מצפים באבץ חלק מיצרני הרכב את חלקי הפח
ומשיגים מיגון טוב בפני חלודה, אך כמובן בעלי הרכב צריכים לשמור ולהבחין לעיתים תכופות אם יש סימנים
למשל , גם רכבים הנמצאים לרוב סמוך למאפיות גדולות ומפעלים, בגלל
זיהום האויר, ייתכן שיבחינו בנקודות קטנות על פח הרכב לאחר שנה-שנתיים, וזאת בגלל
זיהום האויר מהמפעל הסמוך, שום טיפול או חומרים כימיים לא יוכל להחזיר את המצב
לקדמותו וכמובן יעשו יותר נזק בהמשך, רק צבע חדש..
בעת קניית רכב משומש ייתכן שהמצב החיצוני נראה מושלם, אך אם מתעורר חשד
שהפח לא נראה ממש ישר והקוים לא אחידים ומהצד מבחינים בצורת גלים על הפח, מומלץ
לבדוק את הפח עם מגנט קטן שמצמידים לאזור החשוד, אם הוא אינו נצמד משמע שהפגיעה
שתוקנה לא יושרה כהלכה אלה רק כוסתה בשכבה עבה של מרק מתחתיו וצבע.
תיקוני פח דורשים ידע ומיומנות רבים, תיקון בידי מי שאינו מיומן עלול
לגרום לנזק בלתי הפיך.
טיפול מונע נגד חלודה-גם אם נוצרה שריטה ברכב והפח נגלה, יש לטפל
בנושא מיד כדי למנוע חלודה, למי שאין בהישג ידו לפנות לפחח, אפשרי לנקות את השריטה
וליבשה ולאחר מכן למשוח אותה בלכה שקופה, דבר שישמור על הפח עד שתיגשו לפחח- בכל
מקרה כדאי מאוד להיוועץ עם פחח רכב שייתן מענה לבעיה כדי שלא תתפשט
לסיכום נאמר, כל המזניח גורם לנזק בלתי הפיך,גם לאחר שיתוקן הפח לעולם
לא יהיה כקודם,לירידת הערך של הרכב, ליקוי בטיחותי-כאשר יש החלדה במרכב או בחלקי
הפח בחזית
מומלץ
לשטוף את הרכב מדי שבוע באופן ידני ולא מכונות או מטאטא כמו במכוני הניקוי, במקום
מוצל ומקורה, רצוי רק במים או בסבון ייעודי ולא בחומרי תרחיץ אחרים שגם יכולים לגרום לחלודה בהמשך - בשל שטיפה לא יסודית של הרכב
לאחר שהוא מרוח בסבון ובמקומות הרגישים שקשה לשטוף את הסבון בתחתית הרכב אלו נקודות החולשה ומכוני השטיפה
מתעצלים/מזניחים מלהגיע אליהם, כמובן שישנם מכוני שטיפה מקצועיים יותר וצריך תמיד
לבקש שינקו בצורה יסודית .
תודה על המדריך האינפורמטיבי. מצב הפח זה בהחלט שיקול שחשוב לשים אליו לב כשמחפשים רכבים יד שניה
השבמחק