נסיעה במהירות גבוהה בזבזנית בדלק
בנסיעה במהירות 100 קמ"ש הרכב צורך 15% יותר דלק מאשר נסיעה במהירות 80 קמ"ש
כל הנוסע במהירות 120 קמ"ש במקום 100 קמ"ש צורך 25% יותר דלק
אם תיסעו במהירות המרבית של הרכב- מה שאסור לעשות, תצרכו עד 90% יותר דלק מאשר אם נסעתם במהירות 80 קמ"ש
גם נסיעה בתוך העיר במהירויות נמוכות מגדיל את צריכת הדלק משמעותית, למשל במהירות 30 קמ"ש אם אתם בהילוך ראשון הרכב יצרוך 6-7 ק"מ לליטר, ובאותה המהירות בהילוך שני הרכב יצרוך 11 ק"מ לליטר, תמיד עדיף לשלב להילוך שני בנסיעה בפקק או "בזחילה" בתוך העיר.
נהיגה רגועה במהירות קבועה מחוץ לעיר במהירות 80 קמ"ש תביא לחסכון של עד 20% בצריכת הדלק, מישהו עושה זאת?
בנסיעות בין עירוניות השתדלו לשמור על שיוט במהירות קבועה ולצפות מראש את העומד לקרות, פחות לבלום, פחות העברת הילוכים, פחות לזנק עם דוושת הגז, ולרכב ייגרם פחות בלאי, מערכת העצבים של הנהג תישחק גם פחות, והכי חשוב צריכת הדלק תרד עד ל25%
נהיגה בהילוך נמוך יכולה לגרום צריכת דלק גבוהה משמעותית עד ל45% מנהיגה בהילוך גבוהה וחסכונית
החלפת ההילוכים במועד המתאים (מבלי לקרוע את המנוע עד הסוף) תחסוך גם היא בדלק רב
מה שיש היום ברכבים חדישים, כאשר המנוע נכבה בפקקים או ברמזור, מביא לחסכון בדלק בשיעור של 2%
יש לחמם את מנוע הרכב רק בנסיעה ולא כשהרכב עומד 2-3 דקות לפני שמתחילים בנסיעה, דבר זה יכול לעלות לנהג בדיוק כמו נסיעה של 1 ק"מ
בכבישים פתוחים ומהירים כאשר אנו פותחים חלונות, האוירודינמיקה נפגמת והתנגדות האויר גדולה, דבר שמביא לגדילת צריכת הדלק עד 10%
נסיעות קצרות בזבזניות בדלק, רק לאחר 4 ק"מ שנסענו, מתחמם המנוע ופעולה חסכנית
בקרת שיוט- Cruise control זוהי מערכת המופעלת ע"י כפתור המביא את הנהג לבחור במהירות הנסיעה הרצויה ויציבה מבלי ללחוץ על דוושת הגז, לא נמצא בהרבה רכבים, אך יעיל וחסכוני בנסיעות ארוכות, ומומלץ לבדוק אם קיימת אופציה כזאת ברכישת רכב חדש.
בנסיעה במהירות 100 קמ"ש הרכב צורך 15% יותר דלק מאשר נסיעה במהירות 80 קמ"ש
כל הנוסע במהירות 120 קמ"ש במקום 100 קמ"ש צורך 25% יותר דלק
אם תיסעו במהירות המרבית של הרכב- מה שאסור לעשות, תצרכו עד 90% יותר דלק מאשר אם נסעתם במהירות 80 קמ"ש
גם נסיעה בתוך העיר במהירויות נמוכות מגדיל את צריכת הדלק משמעותית, למשל במהירות 30 קמ"ש אם אתם בהילוך ראשון הרכב יצרוך 6-7 ק"מ לליטר, ובאותה המהירות בהילוך שני הרכב יצרוך 11 ק"מ לליטר, תמיד עדיף לשלב להילוך שני בנסיעה בפקק או "בזחילה" בתוך העיר.
נהיגה רגועה במהירות קבועה מחוץ לעיר במהירות 80 קמ"ש תביא לחסכון של עד 20% בצריכת הדלק, מישהו עושה זאת?
בנסיעות בין עירוניות השתדלו לשמור על שיוט במהירות קבועה ולצפות מראש את העומד לקרות, פחות לבלום, פחות העברת הילוכים, פחות לזנק עם דוושת הגז, ולרכב ייגרם פחות בלאי, מערכת העצבים של הנהג תישחק גם פחות, והכי חשוב צריכת הדלק תרד עד ל25%
נהיגה בהילוך נמוך יכולה לגרום צריכת דלק גבוהה משמעותית עד ל45% מנהיגה בהילוך גבוהה וחסכונית
החלפת ההילוכים במועד המתאים (מבלי לקרוע את המנוע עד הסוף) תחסוך גם היא בדלק רב
מה שיש היום ברכבים חדישים, כאשר המנוע נכבה בפקקים או ברמזור, מביא לחסכון בדלק בשיעור של 2%
יש לחמם את מנוע הרכב רק בנסיעה ולא כשהרכב עומד 2-3 דקות לפני שמתחילים בנסיעה, דבר זה יכול לעלות לנהג בדיוק כמו נסיעה של 1 ק"מ
בכבישים פתוחים ומהירים כאשר אנו פותחים חלונות, האוירודינמיקה נפגמת והתנגדות האויר גדולה, דבר שמביא לגדילת צריכת הדלק עד 10%
נסיעות קצרות בזבזניות בדלק, רק לאחר 4 ק"מ שנסענו, מתחמם המנוע ופעולה חסכנית
בקרת שיוט- Cruise control זוהי מערכת המופעלת ע"י כפתור המביא את הנהג לבחור במהירות הנסיעה הרצויה ויציבה מבלי ללחוץ על דוושת הגז, לא נמצא בהרבה רכבים, אך יעיל וחסכוני בנסיעות ארוכות, ומומלץ לבדוק אם קיימת אופציה כזאת ברכישת רכב חדש.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה